BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 12 Mei 2009

SELAMAT HARI IBU

SAYANG MAK!!!!!

Hari minggu..Malam td dah la aku balik lambat..So, pagi tu aku bangun lewat laa...Happy MotherDAy!! khas untuk mama aku yg paling aku sayang kat dunia ni... WAN ZAINAB MD JAAFAR.Tak dapat nk di gambarkan, aku terlalu Kagum dengan MAMA aku ni.. MAMA aku ni penyabar orgnya..Tiada siapa yg dapat tandingi..Dialah mama aku yg paling sporting, penyayang, suka memasak & mcm² lagi laaa...TERIMA KASIH MAMA ku kerana bersusah payah menyara dan mendidik aku bersama-sama KAKAK dan adik aku, sehinggalah aku menjadi seperti sekarang..Kaulah pertama hatiku......

Walaupun begitu perlulah diingat bahawa menghargai ibu bukanlah cukup setakat satu hari sahaja. Aku sebagai anak wajib mentaati dan menghormati ibubapa kita pada . Ini boleh dilihat pada Firman Allah, bermaksud: "Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya" (Surah al Ankabut, ayat 8).





TERIMA KASIH IBU KU WAN ZAINAB Binti MD JAAFAR.

Selamat Hari Ibu

MAMA
Di saat ku melihat dunia,
Kau tersenyum menangis gembirra,
Tatkala ku dibesarkan,
kau berikan segunung kasih sayang,
Selaut belaian..

MAMA
Akan ku gapai kejayaan biarpun tanah tak ku pijak,
Akan ku cari kejayaan untuk kau ibu,
Itu lah yang mampu membuatkan kau tersenyum gembira melihat ku,
Akan ku jadikan bunga-bunga di taman,
tempat lebah mencari madu,
Agar madu yang manis membuatkan hidupmu lebih bererti..

MAMA....
Pengorbananmu akan ku balas,
Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
Biarpun ombak merobek dunia,
Kau tetap ibuku yang satu.



1 ulasan:

Sepet Akanishi berkata...

selamat hari ibu juga!