BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 9 November 2010

Bila Kita Berstatus Bujang

BEGINILAH NASIB ORG BUJANG...


Bila nak kawin???

Di sini orang bertanya

Di sana orang menyoal

Tak kira teman mahu kenalan

Asyik-asyik itu je yang jadi bualan

Begitulah nasib orang bujang

Tak kira lelaki mahupun perempuan

Bila nak kawin???

Keluarga pun dah mula risau

Si teruna, emak bimbang jadi bujang terlajak

Si dara, ayah takut bergelar andalusia

Bila nak kawin???

Jiran turut sama menumpang tanya

Bila dijawab jodoh belum ada

Kata mereka, kita kenalah usaha

Mandi bunga salah satu caranya

Tak pun mandi ais boleh dicuba (he..he..ni cadangan pelik kawan saya)

Bila nak kawin???

Aduuuhh…aku disoal lagi

Kawin??? Nak kawin dengan sapa?

Calon pun takde.Hah!!!

Awak tu memilih sangat agaknya

Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata (aku ambil tunang @ suami kau, baru padan muka)

Bila nak kawin???

Akan ku kawin jam-jam ni juga ( haa…haa…haa)

Andai memilih suami semudah bershopping di pasar malam

Atau semudah membeli VCD cetak rompak

Atau sesenang memakan twisties..(yummyyyyy)

Bila nak kawin???

Aaahhh….sungguh aku bosan

Banyak yang lain boleh jadi persoalan

Kenapa asyik itu yang dihadapkan

Apa kita nak heran

Lambat cepatnya jodoh,

Allah yang tentukan.

Bila nak kawin???

Pada yang masih bujang

Biarkanlah mereka terus bertanya

Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..)

Kalau ada jodoh, Insya-Allah takkan ke mana.

Bila nak kawin???

Pada yang asyik menanya

Usah dirisaukan jodoh orang

Jaga masjid sendiri agar tidak goyang

Lain orang lain rezekinya

Syukurlah dengan apa yang kita ada.

MORAL OF THE STORY : DONT ASK!

**secebis KASIH membuat kita SAYANG ….seucap JANJI membuat kita PERCAYA…..sekecil LUKA membuat kita KECEWA…..tetapi sebuah PERSAHABATAN selamanya BERMAKNA…

Artikel ini telah dikirimkan oleh saudari Farhadila Mohamed Kamel untuk renungan kite semua...

1 ulasan:

Hajjah Siti Noor berkata...

tak yah gesa2 nak kawin sgt lin..enjoyyy dulu